Anne Low

Dust Bed [Pat de Praf]

Pat de Praf, instalaţia Annei Low, este o întâlnire între tradiţii meșteșugărești vechi de secole și metode ale artei contemporane. Reminiscenţă a unui pat al istoriei haotic, această sculptură este realizată din mătase ţesută chiar de mâinile artistei. Titlul se referă la modul în care praful de dedesubtul războiului de ţesut, un produs adiacent ţesutului datorat agilităţii procesului, era colectat și folosit ca umplutură pentru saltele. Lucrările lui Low constau în textile și sunt influenţate de informaţii cu privire la metodologii meșteșugărești care construiesc atât materialul cât și o bază conceptuală pentru majoritatea lucrărilor sale. Studiul ei continuu cu privire la tehnicile ţesutului de mână, în special cele din Europa secolului al XVIII-lea, constituie centrul practicii artistei. În același timp, arta lui Low nu este legată de o anumită perioadă istorică, lucrările acesteia tratează subiecte contemporane precum muncile casnice, arta decorativă, utilitate și gust.

Deși ţesutul este important din punct de vedere istoric, această ocupaţie care consumă foarte mult timp și care reprezintă, în multe locuri, o activitate de confecţionare a materialelor predominant feminină a fost rareori asociată cu vreun nume. Low aduce la lumină obiecte ţesute și le combină cu alte obiecte realizate manual – uneori și cu elemente ready-made – într-o asemenea manieră încât ultimele ei lucrări se apropie de suprarealism. O parte a acestui suprarealism este legat de practica ei de a traduce, mai degrabă decât de a practica, așa-numita apropriere culturală. „Traducerea” lui Low se aliniază cu ideile teoreticianului post-colonialist Homi Bhaba despre modul în care avem mereu nevoie să transformăm un lucru în altceva. Cu alte cuvinte, nu este vorba despre a afirma și a menţine drepturile de proprietate, ci despre moștenirea culturală imaterială, despre a activa cunoașterea printr-o abilitate într-un mod temporar și subiectiv. În cazul lui Low, acest lucru implică o continuă, uneori nestăpânită și poetică traducere realizată manual. Ca parte a Bienalei Art Encounters 2019, la Muzeul Textilelor din Băiţa, la trei ore distanţă cu mașina de Timișoara, Low își prezintă două dintre cele mai recente obiecte sculpturale ţesute. ML

Anne Low (n. 1981, Stratford) trăiește în Montreal. Practica ei artistică include sculptură, instalaţie, textile și gravură. Low este interesată de istoria textilelor precum și de rolul artistului în a deţine grade unice de cunoaștere incorporate în aceste practici tradiţionale. Lucrările ei se adresează unor fire narative bogate, în jurul impulsului de a diferenţia suprafaţa, obiectul și sinele. Expoziţii (selecţie): Chair for a woman, Galeria de Artă Contemporană, Vancouver (2019, solo); Soon Enough – Art in Action, Tensta konsthall, Stockholm (2018); Paperstainer, Mercer Union, Toronto (2018, solo); A wall as a table with candlestick legs, Tensta konsthall, Stockholm (2018, solo) și Witch with Comb, Artspeak, Vancouver (2017, solo); Separation Penetrates, Mercer Union, Toronto (2017); Clive Hodgson & Anne Low, The Block, Londra (2017); Dream Islands, Galeria de Artă Nanaimo (2017); Ambivalent Pleasures, Galeria de Artă Vancouver (2016); Reading the Line, The Western Front, Vancouver (2015).