Andrea Phillips

Andrea Phillips este profesor și director al BxNU Research Institute în cadrul Northumbria University & BALTIC Centre for Contemporary Art. Predă și scrie despre construcţia economică și socială a valorii publice în contextul artei contemporane, precum și despre manipularea formelor de participare și potenţialul de reorganizare al formelor politice, arhitecturale și sociale din interiorul culturii artistice și curatoriale.

Lista lucrărilor sale recente include: „Educational Investment: a context for CAMPUS” în (ed. Carolina Rito), Nottingham Contemporary Journal (Nottingham, Nottingham Contemporary/eflux, 2019); „Social Dreaming: Learning about curating at Iniva and Santiniketan” în (eds. Choi, Rosenthal, Watson), Practice International (Londra/Utrecht, Iniva/CASCO, 2019); „The Imperative for Self-attainment: From Cradle to Grave” în (eds. Choi, van der Heide), Unlearning (Utrecht, CASCO, 2018); „Forgetting the Public” în (ed.) Mick Wilson, Park Lek (Londra, Black Dog, 2018); „in conversation with Keller Easterling” în (eds.) O’Neill, Steel, Wilson, How Institutions Think? (Massachusetts, SUA, MIT, 2017); „Artistic research, publishing and capitalisation” în (eds.) Kaila, Seppä, Slager, The Futures of Artistic Research (Helsinki, Universitatea de Arte, 2017); „Where is the ‘Former’ in Neocoloniality” în FormerWest: Art and the Contemporary After 1989 (BAK/MIT, 2017); „Making the Public2” în I Can’t Work Like This (Sternberg, 2017); „In Service: art, value, merit and the making of publics” în Public Servants (MIT/New Museum, 2016); „Devaluation” în PARSE vol. 1 nr. 2, The Value of Contemporary Art (Göteborg, Universitatea din Göteborg, 2015); „Invest in What? How to work together, the Arts Council’s Catalyst fund, and art’s contemporary economic infrastructure,” How To Work Together (Galeria Chisenhale, The Showroom, Studio Voltaire, 2015).

Contemporary Art and the Production of Inequality, volumul său în pregătire, va aduna discuţii despre politicile administraţiei și managementului public, cu analize recente pe instituţii de artă, precum și dezbateri despre valoarea (publică și privată) bazate pe cercetări ale funcţiilor politice ale pieţei de artă, dar și pe experienţe personale adunate organizând, făcând lobby și conducând instituţii de artă contemporană și de educaţie artistică, precum și din munca directă cu artiștii.